由陳易希到小龍女

獲科大破格取錄的陳易希,日前「自爆」會考成績只得12分,兼中英文不及格,數理科成績一般。陳的成績曝光後,網民們有的群起攻之、有的仍然支持。

一些群起攻之的言論挺有趣。有說﹕中英文成績不及格、連論文都未必看得明白,又怎可做研究?有的更說,一個中文不及格的人出書,書本可信嗎?更有一些人直言,讀理科連數學只有D,根本連入讀大學的資格也沒有。

打從開始,陳易希成功並不在於他的語言能力有多強、數理科有多好,而是他具創意,具科研天份、成就獲國際認同。可惜,在香港,創意有多好,可沒有人理會,只有人問,「你會考幾多A呀」?另一人回答﹕「唉﹗我只有7A2B,幾間大學俾OFFER我,我都唔知要BBA好定精算好,唉」

其實,創意無法從會考或高考測量,換言之,具創意的人才可能會被會考及高考洪流所淹沒,這才是我們要反省的問題,為甚麼我們還要問「幹嗎這不及格、那不及格的人可以升讀大學呢?」。

何況今次科大是破格取錄,不再收取會考678910A的尖子,也不是取錄在會考獲得25、30分、又在高考取得3優2良的學生。我們不應興幸在這只重幾多個A的年代,還有學校會別具一格,收取具創意天分的學生嗎?

當然陳易希低分入讀大學,其他人會眼紅,但即是他獲高分,看不順眼的也大有人在。「唓,佢有幾叻」的說話也不見得會消失。這種「憎人富貴嫌人窮」的心態與陳易希的語文能力是否足夠應付大學課程比較,明顯前者更值得關心。

神鵰中的小龍女與楊過,歷盡苦難及分離,小龍女仍會說﹕「咱們不幸,那是命苦,讓別人快快樂樂的,不很好嗎?」。究竟這些人何時才感受到這種風範?設身處地為別人獲得良好機會而高興,慶幸有天份的人沒有遭受埋沒,很困難嗎?要注意哦,有天份的人獲得上佳機遇正常不過,現今已卑微得「慶幸」沒有遭埋沒,並不過份吧?

11 Comments

  1. 小銀 said,

    August 24, 2006 at 12:44 am

    是的,要是陳易希會考報捷,也許仍會有人看不順眼,但肯定不會引發如此爭議。想想每年多少分數比陳高的考生好夢成空?大家明明玩同一個遊戲,卻有人不必遵循遊戲規則,來個三級跳。我們作為局外人,固然可以輕描淡寫,然而那些挑燈夜讀的莘莘學子,難道不是眼紅有理?倘若我是應屆會考生,我會否對陳的例子嗤之以鼻,也未可知。:P

  2. 脂肪 said,

    August 24, 2006 at 1:31 am

    換個角度想,如果陳易希無參加會考,或者佢中四,咁科大直接收左佢,大家會唔會順氣d?

    其實所謂會考,表面睇係大家用係fair ground,用同一套制度來考核。但問題係陳易希根本唔係,亦都唔需要用呢套制度入大學。而且,為甚麼我們要限死只可以用呢套制度入大學呢?

    不過,呢個陳易希既中英文係要訓練好d先得,呢點我認同

  3. WonderJimmy said,

    August 24, 2006 at 12:05 pm

    [i]想想每年多少分數比陳高的考生好夢成空?大家明明玩同一個遊戲,卻有人不必遵循遊戲規則,來個三級跳。我們作為局外人,固然可以輕描淡寫,然而那些挑燈夜讀的莘莘學子,難道不是眼紅有理?[/i]

    贊成!!

    論創意我可能比阿希希更好喎,但阿媽話唱歌畫畫無前途要我死讀書,會考讀到死得果一兩支火箭都唔知有無U入,阿乜水整支水火箭就有得直踩入科大?! 乜呢D野count o既咩?! 點解無人同我講?! 我識整支用尿做燃料o既火箭添,但又有無人俾機會我?!

    為甚麼我們要限死只可以用呢套制度入大學呢

    咩制度都可以,但老實,陳易希成名前,科大真係有呢個收生基準咩?!

    科大突然咁睇重學生創意?講到尾只係陳易希名氣大而已。~_~

  4. 脂肪 said,

    August 24, 2006 at 12:25 pm

    無人同你講係社會要問既問題,但唔講唔代表唔可以,正如當日咁邊個同牛頓講有地心吸力?邊個同愛迪生講有電燈?若果我阿媽話只可以讀死書,唔可以做其他野成材,咁我會怨我阿媽,怨社會風氣多於怨陳易希或者科大﹗

    如果你識用尿或者屎做燃料,制造火箭,但你唔去參加發明比賽,而白白浪費左個曝光機會,咁只係個人的問題,而不是大學收不收你的問題。

    當然,陳易希本身有運有名氣是無可否認的,但要名氣大,至少人家有粒陳易希星,對嗎?那為甚麼陳易希有「星」而我們只懂得「一把星落陳易希度」,就是社會要想的問題。

    大家只懂循所謂既舊途去打天下,而眼紅別人懂得自創生天,同時又坐係度高聲疾呼社會不公,而不懂得自強不息,難怪人家的競爭力不斷追上。

  5. 脂肪 said,

    August 24, 2006 at 2:51 pm

    一直以來都有D非靠成績,靠其他成就入大學既,呢D一早都有。跟本遊戲規則係有係度,個遊戲規則係﹕唔一定要靠會考先入大學,只不過大家唔知,就當無哩。

  6. WonderJimmy said,

    August 24, 2006 at 4:13 pm

    問題都係出於陳易希o既會考成績上,如你所講,唔考會考的話,HKUST大可只睇佢o既課外成就黎決定;偏偏佢就要o係希希會考過後做收生決定,仲要佢張slip得12分咁搶眼,你點塞攸攸眾口?

    至於你所講果d咩野”戲規則係有係度”,只係等於人地抽獎果d咩”主辦單位保留一切權利”o既公式條文而已,香港地要入U,學業成績記o既影饗力,向來都係壓倒性。能夠循其他途徑入大學,縱然唔係絕無僅有,亦係鳳毛麟角,不足以昭示呢個所謂機制o既有效性。

  7. 子麟 said,

    August 24, 2006 at 4:22 pm

    有一點我認為有必要搞清楚:大學校長,有絕對的權力運用他的discretion power去取錄任何一個學生──而不問他的成績如何。事實上,過往就有多所大學取錄過學業成績平平,但在體育或音樂有出色表現的學生。以一般的入學程序而論,他們自然是不可能入大學的。換句話說,學業成績並非大學唯一的收生標準,科大校長既然運用他的discretion power去取錄陳易希同學,道理上自然是可以「不必遵循遊戲規則」的。其他同學眼紅,不是科大要考慮的問題──陳易希會考報捷,還不是會有人看不順眼?若循遊戲規則,是不是要踢彈得一手好琴的藝術系同學出校?

    但discretion power要用得極之小心,科大是否運用得宜,那自是另一個問題了。

  8. 脂肪 said,

    August 24, 2006 at 5:11 pm

    其實科大係會考成績公布前已經收左陳易希,即係科大根本無視佢會考成績。

    咁仲用返佢既會考成績來評論佢應唔應入大學,真係本未倒置,科大講左,唔COUNT佢成績架啦@@

  9. WonderJimmy said,

    August 24, 2006 at 5:22 pm

    咁仲用返佢既會考成績來評論佢應唔應入大學,真係本未倒置,科大講左,唔COUNT佢成績架啦

    唔可以話咩本未倒置,因為出面全天下人都要靠張hkcee去爭學位,而阿希希就唔駛,大學無可能話一句”我晨早話左唔睇架啦”就可以輕輕帶過。

    我倒讚同黑熊所講,呢個係朱經武是否運用discretion power得宜o既問題。

  10. 脂肪 said,

    August 24, 2006 at 10:20 pm

    下點輕輕帶過?呢個係事實喎。係公布成績前已經話收喎,咁即係代表科大唔係睇陳易希成績啦,千萬不要用「唔可以輕輕帶過」呢個理由,來輕輕帶帶過呢一個pt。

    ANYWAY 好彩係朱經武做校長lol。

  11. Cable said,

    September 5, 2006 at 12:07 am

    這次我完全贊同麟爺所講!


Leave a comment